Головна » 2014 » Вересень » 6 » Лайки для губернатора: чи вміють російські політики перемагати за допомогою інтернету
06 Сентября 2014 22.24.24

Лайки для губернатора: чи вміють російські політики перемагати за допомогою інтернету

Лайки для губернатора: чи вміють російські політики перемагати за допомогою інтернету

Передвиборна кампанія в ряді російських регіонів ведеться не тільки на сторінках газет, вуличних білбордах і екранах телевізорів, але і в інтернеті: кандидати в губернатори ведуть блоги, а їхні передвиборчі штаби створюють групи в соцмережах і випускають вірусну рекламу. «Клуб Регіонів» поцікавився думкою експертів, наскільки широко, а головне, результативно відбувається інтернет-агітація в суб'єктах. 

Регіональні передвиборні кампанії в Росії як і раніше проходять по старинці, а нові технології на них практично не застосовуються. Навіть там, де кандидати намагаються використати для свого просування інтернет, вони в основному освоюють лише «зовнішні інструменти, всю просту механіку, включаючи викуп банерів, создание сайтов, вірусних роликів та залучення блогерів», - каже інтернет-експерт, гендиректор агентства «Стратег» Катерина Аксьонова. 

Стрибання по верхівках 

Відзначимо, перед виборами багато хто з кандидатів у губернатори, включаючи і тих, хто знаходиться в статусі т.в.о., активізувалися в соцмережах: активніше викладають фотографії та розміщують нові пости, коментують ті чи інші події. Замість деяких губернаторів з інтернет-публікою спілкується їх команда. Так, наприклад, більше тисячі людей зібрала група «Типовий Жилкін» ВКонтакте, модератори якої, щоб бути ближче до молодої аудиторії, постят меми та гифки з астраханським губернатором. Тому ж, хто «лайкнет» главу регіону у виборчому бюлетені і чийому прикладу послідує більше всіх друзів, обіцяють айфон. 

А в Челябінську, де основну проблему для т.в.о. губернатора Бориса Дубровського становлять не конкуренти, а явка на вибори, поширюють вірусні ролики з персонажами Діснея, били автохама, і з недруковане зреалізований хокеїстом Євгеном Кузнєцовим. Зроблено це з однією метою - нагадати електрату, що вибори глави регіону пройдуть у неділю, 14 вересня. 

Однак, на думку Аксьонової, подібні приклади лише верхівка айсберга. А мільйонні перегляди вірусних роликів, коміксів і так далі, яких в інтернет випускають сотнями кожен день, зовсім не обіцяють кандидатам реальних голосів і не характеризують роботу політтехнологів з якісної сторони, підкреслила експерт. 

«Реальна робота [в інтернеті] відбувається там, де кандидат говорить про справді важливі для конкретної аудиторії проблемах. А для цього, використовуючи досягнення сучасних технологій, він повинен відповісти на питання, а хто конкретно є його виборцем. При цьому спілкування з виборцями необов'язково навіть має відбуватися через інтернет. До деяких набагато корисніше прийти у двір. Але все це, звичайно, планується і оцінюється за допомогою інтернет-інструментів », - вважає Аксьонова. 

Є слово «не хочу» 

Політконсультант, директор консалтингового агентства «NPR Group» Дмитро Фетисов взагалі вважає, що «інтернетом у нас користуватися не навчилися». «Загалом на практиці доводиться стикатися з тим, що у регіональних еліт немає розуміння того, як користуватися тими інструментами, які пропонує інтернет», - сказав експерт. Правда, за його словами, з цього правила існують і винятки. В якості такого прикладу він навів передвиборчу кампанію нинішнього т.в.о. губернатора Орловської області Вадима Потомський, який в 2012р., Балотуючись в губернатори Брянської області, свою кампанію в основному проводив в інтернеті. 

Мода і результат 

Непопулярність використання інтернет-технологій в ході виборчих кампаній у регіонах президент Російської асоціації політичних консультантів, голова ради директорів агентства стратегічних комунікацій «Нікколо М» Ігор Мінтусов пов'язує з їх невеликим впливом на кінцеве прийняття рішень виборцями. Згідно з наведеною ним статистикою, використання інтернет-технологій в загальному успіху кампанії в США становить 50%, в ​​Росії, «в силу інформаційної культури усередненого виборця», всього лише від 10 до 20%. При цьому Мінтусов зауважив, що в країні, тим не менш, є фахівці, які можуть проводити кампанії в інтернеті на високому рівні. 

А от голова Уральської гільдії політконсультантів Костянтин Кисельов упевнений, що інтернет-технології на виборах в російських регіонах використовуються досить ефективно. Разом з тим він звернув увагу: «Інша справа, що часто вони застосовуються в кампаніях, в яких просто-напросто не потрібні. Наприклад, в Челябінську сьогодні ніякі технології не потрібні, Дубровський переможе і так ». 

У той же час експерт вважає, що саме регіони є законодавцями використання інтернет-технологій під час політичних кампаній, «а вже потім вони захопили столиці». «Найбільш яскравим прикладом є кампанія кандидата в депутати міськдуми Єкатеринбурга Леоніда Волкова, який виграв в основному за рахунок застосування інтернет-технологій», - сказав Кисельов.

Категорія: Світ | Переглядів: 1792 | Додав: pqpq | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar