Головна » 2014 » Вересень » 3 » Хто за бухгалтера?
03 Сентября 2014 21.13.07

Хто за бухгалтера?

Хто за бухгалтера?

Якщо хочете відчути себе бухгалтером - порахуйте, скільки в календарі дат здачі в держоргани різної звітності. На папірці, рахунках, калькуляторі або за допомогою комп'ютерних програм ... Вже страшно? А тепер тримайтеся міцніше. У нас в 2013 році цих дат вийшло 81. І це - «чистими», тобто якщо жоден звіт бухгалтеру не "загорнуть». Очевидно, що будь-який керівник просто зобов'язаний щохвилини думати про те, як полегшити життя цим благородним людям. Ну, або звалити всю роботу на когось ще. 
Помічників - море 
Почалося все, як годиться, з механізації. Власне, перша лічильна машина (не рахунки і не абак, а складний і, головне, працюючий механізм) була побудована Блез Паскаль для свого батька, якому по роботі доводилося розподіляти численні мита, податі і податки. Так що саме бухгалтери, а не які-небудь там математики або військові стали першими замовниками обчислювальної техніки. 
Але як техніка ні розвивається, без людей бухгалтерію вона поки вести не може. Тому першим помічником бізнесу в цій справі буде зовнішнє бухгалтерське забезпечення. 
- Все більша кількість підприємців розуміють вигоду (і фінансову, і професійну) від користування послугами зовнішніх професіоналів в області бухгалтерського і податкового обліку та фінансового планування діяльності », - вважає генеральний директор компанії« Варус »Валерій Русин. З цим змушені погодитися, до речі, і «комп'ютерники. 
- На наш погляд, сьогодні домінує бухгалтерський аутсорсинг «на дому», коли різні за професійної кваліфікації фахівці ведуть кілька фірм поодинці, - констатує технічний директор компанії «1С: Франчайзинг. Седна Сервіс »Костянтин Бабанін. - При цьому в Рязані існують досить сильні компанії, що надають аналогічні послуги. 
І не можна сказати, що ці сильні компанії дуже раді такому домінуванню. 
- На даний момент в Рязані достатньо розвинений цей вид бізнесу. Відкрилося багато фірм і фірмочок, - розповідає директор ТОВ «Обласна податкова консультація» Надія Скворцова. - Є й «нелегальна» частину цього бізнесу - «бухгалтер на дому». І така «тіньова» частина дійсно велика. Однак керівники найчастіше не розуміють роль і важливість бухгалтерської роботи. На їх думку, бухоблік нікому не потрібен. Та просто треба «скопіювати» відомості або «переписати» податкову декларацію. «Це ж дурниця!» Тож часто звертаються до бухгалтера на дому, оскільки він надає послуги дешевше, але і не несе за це відповідальності. А ось цей момент, на жаль, не враховується ними. Коли виникають проблеми з податковою інспекцією, такий бухгалтер зазвичай «не бере слухавку», або просто пропадає. «Бухгалтери на дому» - це люди, які підробляють, а значить, у них є постійна робота, яка займає їх основний час, і часом «підробіток» відбувається за залишковим принципом. Звідси і помилки. 
Використання комп'ютерів для роботи з усіма документами стало стандартом де факто. Це в одному з минулих оглядів ринку нам підтвердили і друкарі - бізнес з виготовлення бланків практично припинив своє існування. 
Що вам завгодно? 
Але якщо ось цьому, знайомому аж до кожної подряпини, що стоїть прямо перед вами на столі комп'ютера ми вже готові довірити всі свої справи, то в якій мірі ми взагалі згодні делегувати бухгалтерські повноваження техніці, комунікаціям і людям? І з якого дива? 
- Основна причина переходу на зовнішнє бухгалтерське забезпечення очевидна - скорочення витрат, - упевнений Костянтин Бабанін. - Саме тому даний вид послуг в нашому регіоні найбільш затребуваний у невеликих фірм та індивідуальних підприємців, найчастіше на спрощеній формі оподаткування. 
Попит на бухгалтерські послуги зростатиме із збільшенням кількості представників малого бізнесу, - підтверджує і Надія Скворцова. - Адже не секрет, що бухгалтерським аутсорсингом користуються в основному представники малого бізнесу, які намагаються заощадити на професійних кадрах, які, в принципі, коштують чималих грошей. 
На думку директора Обласної податкової консультації, обсяг переданих повноважень і відповідальності може дуже різнитися. На чужі плечі звалюють і повне ведення бухгалтерського, кадрового та податкового обліку, і тільки якусь їх частину. Бізнесу приємно буває позбутися такої рутини, як, наприклад, здача всіх декларацій по співробітникам. А іноді є сенс «орендувати», навпаки, ключову фігуру і оплачувати роботу аутсорсера в режимі «головний бухгалтер», доручивши «мелочевку» своїм людям. 
Перевірка на довіру 
Так само, як свого часу ми навчилися довіряти комп'ютерам, є сенс перебороти в собі комплекси і в контексті зовнішнього бухгалтерського обслуговування. Адже та ж система 1С, з якою працюють і «свої», і «чужі» бухгалтери, достатньо захищена. Та й починати можна з малого. 
- Найбільш безболісно можна передати складання і здачу звітності в податкову, фонди, - рекомендує виконавчий директор групи компаній «БІТ» Едуард Фомін. - Ці процедури досить формалізовані і не мають на увазі використання інформації, що становить комерційну таємницю. 
- При встановленні довірчих відносин (крім договірних) конкретного клієнта з аутсорсером, кількість переданих функцій значно зростає, - пояснює Костянтин Бабанін. 
- Найкраща гарантія надійності - це імідж, - підводить риску Надія Скворцова. - Рязань - маленьке місто, і чутки про некомпетентність або непорядність просочуються дуже швидко, особливо в такій «вузької» і «делікатній» темі, як податки. Ми завжди стоїмо на сторожі нашого клієнта і завжди з ним погоджуємо які-небудь дії. 
Але, безумовно, психологічний бар'єр існує. І він долається тільки з безпосереднім спілкуванням клієнта і представника фірми. 
- Багато підприємців думають, що «бухгалтер на дому» буде мовчати - він же «на дому»! Але ж він не ризикує ні своєю репутацією, ні своєю заробітною платою, - знову нагадує Надія Олегівна. - Тому в цьому випадку говорити про збереження якої-небудь комерційної таємниці не доводиться. 
- Побоювання клієнта за «секретність» своєї інформації найчастіше є стримуючим фактором при укладанні договору по зовнішнім бухгалтерским услугам, бухгалтерские услуг в мытищах, - додає Костянтин Бабанін. - Однак практика показує, що найчастіше конфіденційність інформації залежить від професіоналізму та особистих якостей виконавця, і неважливо, аутсорсер він чи штатний співробітник. 
- Для аутсорсера розголошення конфіденційної інформації рівносильно втраті клієнта, а в майбутньому - імені та бізнесу, - упевнений Валерій Русин. - Тому в аутсорсингових компаніях цьому питанню приділяється особлива увага. Подолати даний бар'єр можна тільки при наявності репутації компанії, що передавалася в основному по «сарафанне радіо», особистими рекомендаціями, відгуками вдячних клієнтів. 
Сміливих не бояться 
Вибираючи компанію, якій можна довірити бухгалтерське «життєзабезпечення», як комп'ютерне, так і «людське», потенційний клієнт, зрозуміло, не буде шукати там, де «на три чатлов дешевше». 
- Для початку необхідно подивитися стаж роботи фірми, побувати в офісі компанії, поговорити з директором. Адже загальне уявлення про роботу компанії складається саме з цих складових, - радить Надія Скворцова. 
Не можна не відзначити, що готовність виступати на сторінках ЗМІ - також немаловажний ознака впевнених у собі і своїй бездоганності фірм. Будь-який журналіст готовий годинами розповідати, як приємно і просто працювати з тими, кому нічого приховувати і навпаки. 
- Наявність досвідчених фахівців-практиків та використання сучасних систем обліку, побудованих на платформі 1С: Підприємство 8, - мабуть, основні переваги на ринку бухгалтерського аутсорсингу, - зі свого боку впевнений Костянтин Бабанін. 
Але фахівці теж бувають різні. І важливо не напоротися на премудрих «хакерів», які в світлі посилюється боротьби з піратством можуть запросто підставити не тільки своїх керівників, а й їхніх клієнтів. Їх типова ознака - різке випадання цін із загального тренда. 
- До сумнівних методів конкуренції відноситься використання неліцензійного програмного забезпечення для ведення обліку, що знижує саму вартість надання зовнішніх бухгалтерських послуг. Адже витрати на покупку і супровід програмного забезпечення мінімальні. Слід розуміти, що інформаційна безпека при такому підході знижується в рази, - попереджає Костянтин Бабанін. 
Тому він радить потенційним замовникам «уважно читати договір і пам'ятати: вигідніше і безпечніше співпрацювати з компанією, яка не економить на інструментах для роботи». 
- Найкращі конкурентні переваги - це стаж і досвід роботи, імідж компанії. Як звичайно, досвід вирішує все, - запевняє Надія Скворцова. - Нечесні конкурентні методи, звичайно, присутні - від схожого назви до наклепу з боку співробітників конкуруючих фірм. 
Помилки більше не страшні 
Думка про те, що керівник бізнесу - це людина, які коротає час між раутами і курортами, мимохідь складаючи геніальні плани, поступово вивітрюється з юних голів. Скоро там влаштується і правда про колосальний тягар відповідальності, який ховається під барвистою етикеткою «Своя справа». І єдиний, хто по-справжньому цю відповідальність з керівником ділить - бухгалтер. 
А хто платитиме пені і штрафи, якщо бухгалтерія - зовнішня? 
- Це є договірною особливістю кожної організації, - роз'яснює Валерій Русин. - Але якщо компанія називає себе професійною, то відповідальність має бути відповідною. У договорах з нашими клієнтами ми завжди прописуємо відповідальність за штрафними санкціями, в разі якщо вони наступили з нашої вини. Якщо ж були дані рекомендації, як чинити, а замовник робить так, як йому треба, всупереч рекомендаціям, то й відповідальність він бере на себе. Ми в даному випадку виступаємо в ролі виконавця волі замовника «за його гроші». 
- Відповідно до договору на надання послуг наша фірма несе відповідальність за пені і штрафи, які виникають з вини наших співробітників, - конкретизує Надія Скворцова. 
В цьому контексті важливо враховувати, що з 1 листопада бухгалтерів звільнили від відповідальності за похибки обліку, якщо вони виправлять помилки. У статтю 15.11 КоАП РФ Федеральним законом від 21.10.2013 р №276-ФЗ внесені зміни. Скористатися новою нормою можна буде, навіть якщо допущені помилки відносяться до минулих податкових періодів. Детальніше про це можна прочитати в цьому ж номері «Деловой недели» в рубриці «У центрі уваги». 
- З введенням поправки «про виправлення помилок», можливо, збільшиться попит на послугу «Відновлення обліку», оскільки ціна помилки в обліку значно знизиться, - прогнозує Костянтин Бабанін. 
Слід пояснити, що відновлення бухгалтерського обліку - це не «порятунок даних», а, скоріше, приведення в порядок всієї документації організації-замовника у відповідності з усіма вимогами сучасного законодавства, а також здача відсутньої або виправленої звітності та податкових декларацій до відповідних органів і фонди . 
У світлі нових поправок така послуга набуває нового сенсу, і будемо сподіватися, стане для бізнесу однією з причин не поспішати з необдуманими рішеннями. 
ознаки життя 
Сам факт існування фірм, що займаються бухгалтерським аутсорсингом і технічним забезпеченням бухгалтерії, - ще одне підтвердження того, що заробляти на цьому можна. Можна сказати навіть більше - клієнтам це вигідно, а виконавцям - цікаво. 
- Вартість бухгалтерських послуг, як і у всіх інших видах діяльності, варіюється від величин попиту і пропозиції на ринку, - розповідає Надія Скворцова. - Але якщо стосовно постійного бухгалтера розрахунок заробітної плати не йде залежно від обсягу роботи, то в ситуації з аутсорсерами вартість послуг для конкретної компанії визначається в залежності від системи оподаткування, загальної кількості угод, кількості найманих працівників. Адже чим більше виконавець фірми-аутсорсера витрачає часу на виконання роботи, тим більше буде і ціна за обслуговування. 
Така пряма залежність дозволяє уникнути неправильного розуміння обсягів роботи власних працівників. А що може бути небезпечніше недооціненого бухгалтера? Ось вам ще один аргумент на користь цієї послуги. 
Так що, як би не зітхали скептики, але модель b2b - «бізнес для бізнесу» - в нашій країні і, конкретно, в Рязані, продовжує заслужено привертати увагу ділових людей. У тому числі одна з найцікавіших її форм - аутсорсинг: технічний, юридичний, бухгалтерський ... будь-хто. 
- Зростання попиту на аутсорсинг у всіх видах діяльності, особливо на бухгалтерський, свідчить про живе розвитку малого та середнього бізнесу в нашому регіоні. Ми припускаємо збільшення попиту на даний вид послуг і надалі, - вважає Костянтин Бабанін. 
- Те, що підприємці стали все більше довіряти бухгалтерського аутсорсингу і розуміти фінансову вигоду від його використання - це факт, - вторить йому Валерій Русин. - Порівняно з деякими іншими регіонами, у нас ця послуга цілком затребувана і розвинена. 
Ми готові розділити цей оптимізм, оскільки це підтверджує і ситуація на ринку. 
 
думка експерта 
Едуард Фомін, виконавчий директор групи компаній «БІТ» 
Сучасні інформаційні технології здатні забезпечити необхідний рівень безпеки при грамотному їх використанні. Але дуже часто доводиться стикатися з дилетантським підходом аутсорсерів або з упередженим ставленням бізнесу. Багато підприємців думають, що якщо буде організований доступ через Інтернет, то дані стануть відразу доступні всьому світу. 
      
Костянтин Бабанін, технічний директор компанії «1С: Франчайзинг. Седна Сервіс »
Інформаційна безпека, як правило, вищий у аутсорсингових компаній, ніж у бухгалтера на дому. Тим не менш, до укладення договору поцікавтеся, як часто буде робитися резервне копіювання вашої бази даних, які системи ведення регламентованого обліку будуть використовуватися, і чи встановлено антивірусне програмне забезпечення. 
     
Надія Скворцова, директор ТОВ «Обласна податкова консультація» 
Бізнесмени готові передавати на аутсорсинг як повний обсяг робіт (повне ведення бухгалтерського та податкового обліку, кадровий облік), так і часткове ведення. Наприклад, часто підприємці укладають договір тільки на ведення кадрового обліку та здачі всіх декларацій по співробітникам. А є фірми, що працюють з нами в режимі «головний бухгалтер». Адже співробітника, який буде вносити в бухгалтерську програму первинні документи, знайти простіше. А відповідального головного бухгалтера, що стежить за всіма змінами - не так вже й просто. 
     
Валерій Русин, генеральний директор компанії «Варус» 
Технічна безпека забезпечується за допомогою спеціальних інформаційних систем, шифруванням інформації, закриттям доступів. А ще - за допомогою розвитку відповідальності працівників компанії, усвідомленням працівниками важливості збереження інформації для розвитку фірми, а, отже, і його власного розвитку, як матеріального, так і професійного.

Категорія: Світ | Переглядів: 1801 | Додав: pqpq | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar