Головна » 2014 » Вересень » 13 » Die Zeit: Десять кроків до порятунку України
13 Сентября 2014 21.58.35

Die Zeit: Десять кроків до порятунку України

Die Zeit: Десять кроків до порятунку України

У своїй статті «Десять кроків до порятунку України», опублікованій на сайті німецької газети Die Zeit, Костянтин Федоренко та Андреас Умланд пишуть: Ми пропонуємо десять практичних кроків, щоб допомогти Україні в умовах нинішньої кризи. Вони тільки мигцем стосуються питання нових санкцій проти Росії. Ми робимо ставку на поліпшення клімату для бізнесу та іноземних інвестицій в Україні. Тут менше йдеться, загалом, про допомогу в цілях розвитку, культурного обміну і співробітництва, які будуть вигідні для більшості країн світу. Своєю нинішньою політикою Кремль явно намагається підірвати міжнародну віру в економічний потенціал України, похитнути впевненість підприємців у її політичній системі та посіяти сумніви в керованості української держави. Тому західні контрзаходи повинні спробувати компенсувати недавні негативні зміни бізнес-клімату в Україні. Деякі з цих заходів означатимуть для ЄС, США та інших організацій і держав, які хочуть допомогти Україні в цей вирішальний момент, лише деякі фінансові та політичні зусилля. REUTERS 1. Перспектива членства в ЄС як заохочення прямих іноземних інвестицій Американський історик Тімоті Снайдер нещодавно представив новий аргумент, чому Європейський рада повинна, нарешті, офіційно визнати можливість майбутнього членства в ЄС для України. Офіційно оголошений майбутній шанс вступу в ЄС за умови відповідності Копенгагенським критеріям не тільки б зміцнив і стимулював сьогоднішні реформи в Україні, що вже підтверджувалося в численних роботах. Офіційна перспектива вступу буде також мотивувати потенційних іноземних інвесторів приїхати в Україну, щоб освоїться в цій майбутньої країні ЄС - ключове питання з урахуванням нинішньої ситуації в Україні. Заохоченням прямих іноземних інвестицій (FDI) за допомогою перспективи членства в ЄС, а також запропонованих нижче заходів, Захід може ефективно і без великих витрат поліпшити економічне становище сучасної України. Без особливих зусиль, ЄС міг би швидко допомогти компенсувати поточне погіршення інвестиційного та ділового клімату, обумовленого політичної та військової нестабільністю, викликаною Москвою. Офіційна перспектива майбутнього членства в ЄС разом з інвестиційним страхуванням особливо підштовхнула б транснаціональні корпорації, створити присутність на цьому великому східноєвропейському ринку, від якого слід очікувати, що він одного разу стане невід'ємною частиною Європейської економічної зони. закордонний паспорт / kwidoo.ru 2. Швидке спрощення візового режиму З тих же причин, ЄС повинен постаратися швидко завершити план дій з лібералізації візового режиму (VLAP), а також повну ратифікацію Договору про асоціацію з Україною. Безвізові короткі поїздки для громадян ЄС в Україну, які вже можливі, а також для громадян України в ЄС після завершення лібералізації візового режиму сприятимуть співробітництву в галузі економіки, науки і освіти, а також на рівні уряду і в сфері туризму. Перш, ніж безвізовий режим набуде чинності, консульства ЄС повинні видати стільки довгострокових і багаторазових віз українцям, скільки можливо. (Страх перед припливом нелегальних українських трудових мігрантів перебільшений. Їх і так вже багато в ЄС. Можливості для нелегальної ммиграцию в Шенгенську зону вже доступні). Повна ратифікація Угоди про асоціацію усіма 28 країнами-членами ЄС та Європейським парламентом була б, як і офіційна перспектива членства в ЄС, важливим сигналом для іноземних інвесторів. Реалізація Угоди про асоціацію сприятиме, полегшувати і спрощувати процес планування і здійснення іноземних інвестиційних проектів. Повністю ратифікована угода про асоціацію передбачає також створення спільних інститутів з представниками ЄС і України. Ці інститути будуть спільно визначати програму реформ в Україні на найближчі роки і впливати на внутрішньополітичний процес прийняття рішень Києва. Рада асоціації, який утворюється при ратифікації угоди, міг би висловлювати свою думку з приводу проблемних моментів українського законодавства, політики та юрисдикції. Як на своїх зустрічах, так і в ЗМІ, він буде надавати дію на парламент України, суди і уряд, встановлювати правила ЄС і повністю здійснювати на практиці. REUTERS 3. Політичне страхування прямих іноземних інвестицій У статті для Guardian фінансовий підприємець і філантроп Джордж Сорос запропонував, що західні уряди могли б дати політичні гарантії компаніям, які "готові інвестувати в Україну або в бізнес з нею". Потенційні інвестори будуть більш активно вкладати капітал в Україну, коли вони відчувають, що їхні інвестиції в безпеці. Цей трансфер грошей і технологій слугуватиме тому, що стрімко сокращающаяся сьогодні економіка України знову буде рости. Щоб здійснити такий спосіб гарантування і захистити інвестиції, європейські уряди і зацікавлені приватні інвестори повинні створити основні фонди, які в разі потреби покриють втрати через політичній або військовій нестабільності. Вони могли б зробити це як на національному, так і на міжнародному рівні. У першому випадку вони могли б, наприклад, слідувати гарантіям Hermes - гарантійної системі експортного кредитування, яка, серед іншого, протягом останніх двох десятиліть забезпечувала ділові відносини Німеччини з партнерами в крихкому пострадянському просторі. У другому випадку Багатостороннє агентство з інвестиційних гарантій (Multilateral Investment Guarantee Agency, MIGA) Світового банку, яке було створено в першу чергу для того, щоб страхувати інвестиційні ризики в країнах, що розвиваються, і уповноважена, а також, при необхідності скористається підтримкою, розширити кредитне страхование ОСГОП з прямих іноземних інвестицій. Податку на окупацію Криму буде направлена ​​в Україну  4. Податок на окупацію Криму ЄС міг би для певного імпорту з Росії стягувати спеціальну імпортне мито у вигляді податку на окупацію Криму (Crimea Occupation Tax, COT). Поки Крим залишається окупованим, на весь імпорт енергоносіїв з Росії, який в 2013 році склав 78 відсотків 2013 загального обсягу імпорту ЄС з Росії, щорічно збільшуватиметься податок. Проектна пропозиція передбачає мито 5 відсотків на 2014 рік, яка до 2018 року підніметься до 25 відсотків. Це поступове збільшення дозволить країнам ЄС знайти альтернативних постачальників газу, вугілля та нафти і поступово розвивати невикопного джерела енергії. Частина коштів від податку на окупацію Криму (СОТ) буде направлена ​​в Україну. Інша частина може бути використана ЄС для того, щоб стати більш енергоефективними і не залежати від Газпрому. Єдиний для всього ЄС податок був би кроком на шляху зміцнення спільної енергетичної політики ЄС. Невійськова допомога дозволить скоротити втрати України / Фото: US Embassy Kyiv Ukraine 5. Оснащення і медична допомога Українській армії терміново потрібна медична допомога, а також спеціальне навчання, консультування та матеріальна база, щоб придушити сепаратистський повстання на Донбасі, яке підтримує Росія. Несмертельна оснащення і матеріал, який Захід приготував Україні, це приблизно бронежилети, транспортні вертольоти і мобільні прикордонні станції моніторингу, а також аптечки першої медичної допомоги, медичні прилади та лікарські препарати. Результати медичної та іншої невійськової допомоги дозволять скоротити втрати України і зменшити страждання. Цим видом оснащення та медичної допомоги не можна зловживати в політичному плані, і вона не може нанести шкоду цивільним особам. У неї низький потенціал для ескалації і вона повинна бути негайно надана в значній мірі. Несмертельна зброю і професійні консультації в боротьбі з повстанцями також служать підтримці миру в звільнених українською армією районах, так як партизанські загони сепаратистів як і раніше активні в цих регіонах. REUTERS 6. Зброя і дані військової розвідки На наступному етапі, НАТО і ЄС могли б офіційно визнати, що Україна проводить на своїй території антитерористичну операцію та / або, що дії Росії в Східній Україні представляють собою військове вторгнення. В обох випадках, поставка окремих систем бойової зброї, а також надання даних військової розвідки, таких як супутникові знімки, могли б бути прийняті до уваги українською армією. Символічно, а також практично, це було б набагато більш ризикованим підприємством, ніж надання несмертельної оснащення і невійськової допомоги. Тому позитивне рішення про пряму військову допомогу Україні, навіть з виключенням використання військ НАТО, вимагало б залучення значного політичного капіталу і публічних дебатів. Кімберлі Мартен з Колумбійського університету, наприклад, недавно вказала на ризик того, що зброя Заходу може потрапити в руки проросійських сепаратистів та Росії. REUTERS 7. антіекстремістского заходи як умова поставки зброї Додатковим ризиком може бути те, що західне зброя потрапить до рук правих радикалів. Деякі дрібніші підрозділи такого типу в даний час діють в Східній Україні під керівництвом МВС України, серед них, наприклад, мінімальний за чисельністю, але вже сумно відомий у західному суспільстві, батальйон «Азов», до керівництва якого входять визнані расисти, як, наприклад , документально підтверджує Антон Шеховцов. Озброєння цього батальйону і аналогічних груп західним смертельною зброєю матиме катастрофічні наслідки не тільки символічно. Це також може мати негативний вплив на повоєнний розвиток України, в якому одним з головних викликів стануть демобілізація та роззброєння активних сьогодні воєнізованих формувань. Тому поставки зброї потрібно зробити залежними від розпуску всіх ультранаціоналістичних військових і воєнізованих формувань. Членів цих батальйонів слід або звільнити, або перевести в ідеологічно нейтральні підрозділи і розкидати. Крім того, ультранаціоналістичні парламентські партії та окремі расисти повинні бути виключені з уряду і інших посад високого керівництва у виконавчій і судовій гілках. Такий механізм виставлення умов зробить позитивний вплив на державне утворення України, яке виходить за рамки вузьких військових аспектів західної допомоги для боротьби Києва з повстанцями, яких контролює Росія. REUTERS 8. Пошук рішень енергетичної проблеми За останні п'ять років ЄС і деякі з її держав-членів, в тому числі Німеччина, взяли участь в обговоренні та в проектах щодо зниження енергозалежності України від Росії. Прийняті до розгляду теми включають підвищення енергоефективності, розвиток невикопних джерел енергії, ініціювання пілотних проектів та пошук нових постачальників енергії, енергоносіїв та транспортних шляхів, в тому числі використання сланцю і СПГ. У зв'язку з цим, в майбутньому організації та держави Заходу повинні зробити ще більше - в їх власних інтересах. Боротьба з корупцією стане ефективним внеском у реформування української держави / Фото: УНІАН 9. Європейське бюро по боротьбі з шахрайством (OLAF) для боротьби з корупцією в Україні В рамках Східного партнерства та політики асоціацію ЄС, Києву має бути запропоновано розширення діяльності Європейського бюро з боротьби з шахрайством (OLAF) в Україні. Корупція, зловживання бюджетом і тіньова економіка є одними з основних проблем України. Використання багатого досвіду і висока репутація OLAF в застосуванні ефективних заходів по боротьбі з корупцією може стати важливим і економічно ефективним внеском у реформування української держави. Сам ЄС, європейські інвестори та національні торговельні партнери України виграють від такої зміни, а також від зниження рівня корупції в одній з головних країн-партнерів Союзу. Заходу потрібно взяти до уваги фінансування тривалої передачі ноу-хау / Фото УНІАН 10. Тривале присутність експертів в українських інститутах На додаток до спеціальних консультацій, обговорень і навчанню осіб, що приймають рішення в Україні, Заходу потрібно взяти до уваги фінансування тривалої передачі ноу-хау в таких областях, як безпека, енергетика, право, менеджмент, управління освітою. Участь експертів має бути зосереджена на організаціях за межами Києва, не в останню чергу на Донбасі. Місця для фахівців на місяці або роки і відправка в Україну за приватний чи державний рахунок в сумі повинні включати великий контингент іноземних експертів з реформ, поліції та бізнес-адміністрування. Ці місця повинні зайняти, насамперед, українці або українські емігранти, які придбали відповідні спеціальні знання і досвід роботи у відомих навчальних, державних, неурядових та інших організаціях в Європі, Америці та Азії. Такі заходи реінтеграції або так звані проекти по «залученню мізків» були і будуть реалізовані на пострадянському просторі, наприклад, Академічна стипендіальна програма від Фондів Відкритого Суспільства Сороса (США) або програми повернення фахівців Центру з міжнародної міграції і розвитку (Німеччина). Жоден список не може бути повним, коли мова йде про підтримку країн з перехідною економікою, таких як Україна. Запропоновані тут заходи є одним з основних кроків, необхідних для того, щоб перетворити одну з найбідніших країн в Європі з триваючим збройним конфліктом в мирну, безпечну і процвітаючу країну. Але зараз західні країни, загалом, і особливо країни ЄС, зіткнулися з багатьма іншими викликами всередині і за межами своїх кордонів. Але важливість, серйозність і небезпеку українського випадку підштовхнула Європу до рішучих дій. 

Категорія: Україна | Переглядів: 2261 | Додав: pqpq | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar